דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לטפל בעצירות? 

מאת    [ 21/07/2008 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 7060 פעמים ]

מהי עצירות?
ההגדרה הרפואית של עצירות היא פחות משלוש יציאות לשבוע "או" קושי ביציאה בלפחות 25%מהיציאות "או" העברת צואה קשה בלפחות 25% מהיציאות "או" הרגשה כי היציאה לא הייתה שלמה בלפחות 25% מהיציאות.
מדוע חשוב לשנות הרגל יציאה זה?
עצירות לארוך זמן גורמת למגוון בעיות:
1. בעיות בעור - הגוף לא מוציא החוצה רעלים ומפריש אותם דרך העור 2. בקע בשרירי הבטן (הרניה) 3. דלקת ורידים ודליות 4. דלקת מפרקים 5. הפרעות במצב הרוח, כולל דיכאון 6. טחורים 7. כאבי ראש 8. נדודי שינה 9. נשימה המעלה ריח רע 10. ספיגה לקויה של חומרי מזון 11. עלייה במשקל הגורמים לעצירות: תזונה לקויה- שתייה מועטת של מים וצריכה נמוכה של סיבים תזונתיים מתח נפשי היעדר פעילות גופנית חסר בחיידקים טובים - פרוביוטים שימוש רב במשלשלים לאורך זמן ועוד גורמים בריאותיים ממחלות אחרות

טיפים והמלצות למניעה ולשינוי הרגלי יציאה:
בתחילה על מנת לעודד יציאה, יש להתחיל את הבוקר בשתי כוסות מים פושרים/ חמימים עם מעט מיץ לימון על קיבה ריקה. יש לאפשר לגוף זמן, להתעורר מוקדם יותר, לפנות זמן לישיבה בשירותים. הגוף שלנו ברובו מים, לכן הוא צורך כמות רבה של מים, יש לשתות לפחות כ-2 ליטר מים ביום (לא לכלול קפה כשתייה) אכילת ירקות תסייע מאוד למערכת העיכול, כיוון שהירקות מכילות סיבים תזונתיים שעוזרים לקיבה ולמערכת העיכול בתהליך היציאה. אם נאכל ירקות ולא נקפיד על שתיית מים, ייתכן ונחמיר את מצב העצירות.

לשנות הרגלי אכילה
- השתדלו לאכול 6 ארוחות ביום, 3 גדולות: בוקר,צהריים וערב. ו3 ארוחות קטנות, יוגורט, פריכית אורז,מנת פרי, פרי מיובש וכדומה. הוספת שמן זית איכותי לתפריט היומי, 2 כפיות ליום, אפשר להוסיף לסלט או ביוגורט עם זרעי פשתן טחונים(ניתן לטחון מראש ולשמור במקרר לשבוע ימים). מזון חריף - אכילת אוכל חריף גורמת לייבוש נוזלי הקיבה והמעי. דבר שעלול לגורם לעצירות. מערכת העיכול זקוקה לנוזלים על מנת לאפשר להתרוקנות המעי. יש להוריד כמויות של מזון חריף ומחמם כגון: תבלינים חריפים, קפאין ואלכוהול.

הוספת תזונה מחזקת מערכת עיכול: מאכלים כתומים מבושלים - גזר,דלעת,בטטה,גריסי פנינה. להוסיף לתזונה היומיומית ירקות טריים (ללא הגבלה) ופירות (2 ליום)

פעילות גופנית: על מנת להניע את מערכת הנשימה שעוזרת למערכת העיכול ולדם, חשוב להקפיד על תנועה ופעילות גופנית קבועה. הליכה 3 פעמים בשבוע לפחות 40 דקות רצופות תועיל ותשפר את איכות החיים.

המלצה מאוד חשובה יש להקפיד על הרגלי יציאה קבועים, אם זה בבוקר אז לקום מוקדם יותר ולפנות מספיק זמן לשבת בשירותים או בכל שעה אחרת להקפיד על שעה קבועה. חשוב לי לציין: חומרים משלשים למיניהם אומנם באותו יום עושים את העבודה אך לאורך זמן גורמים למעי להיות עצל ואף מחמירים את העצירות. מתכון יומי למניעת עצירות: 2 שזיפים מיובשים לשפוך מעל מים רותחים, להשאיר מכוסה ללילה לשתות על הבוקר למחרת ולאכול את השזיף (אפשר עם יוגורט ושיבולת שועל)

מתי יש לפנות לרופא: בכל עצירות חדשה מעל שבועיים עצירות המלווה בחום עצירות בילדים עד גיל 16 או קשישים עצירות המלווה בהקאות עצירות חדשה מגיל 40 


ביבליוגרפיה: אתר "אינפומד" לרפואה מערבית

רעות צבי-מטפלת ברפואה סינית, מורה ליוגה ודולה 050-2000224 http://www.reuta4u.co.il/ http://www.facebook.com/reutadula>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב